December 30, 2020

Top 5 of the Year 2020

The quest for my personal top 5 turned out not quite easy this year. Not because I would have smoked too less or because no great cigars would have been there. No, there were many for me new and mostly also very tasty cigars. But there was no cigar, which would have remained in my memory as exceptional or outstanding.
But then there are a few cigars that I remember very fondly:

First of all, here is to mention the Romeo y Julieta - Dukes EL 2009. This cigar has developed extremely positively in recent years and is a real treat at the moment.

Also a treat was the Cohiba - Siglo VI from the 2017 box, which I have often overlooked the last time. Very balanced and creamy, but also spicy with a certain strength. A great cigar.

Then I love to remember the Fonseca - Delicias from 2015. I smoked this cigar quite often last year and it gave me many pleasant hours in this screwed up Corona year.
.
Pleasant hours has also prepared me the Arturo Fuente - Gran Reserva Flor Fina 8-5-8. A very nice and tasty cigar, of which I spontaneously reordered a box.
.
I must also reorder the Vegueros - Mañanitas. The small pyramid has since its release in 2014 increasingly acquired a permanent place in my humidor.




Die Suche nach meinen persönlichen Top 5 gestaltete sich in diesem Jahr nicht ganz einfach. Nicht, weil ich zu wenig geraucht hätte oder weil keine guten Zigarren dabei gewesen wären. Nein, da waren viele für mich neue und meist auch sehr leckere Zigarren dabei. Es war aber keine Zigarre dabei, die mir als außergewöhnlich oder herausragend in Erinnerung geblieben wäre.
Es gibt dann aber doch ein paar Zigarren, an die ich mich besonders gerne erinnere:

Zunächst einmal ist hier die Romeo y Julieta - Dukes EL 2009 zu nennen. Diese Zigarre hat sich in den letzten Jahren äußerst positiv entwichelt und ist im Moment ein echter Hochgenuss.

Ebenfalls ein Hochgenuss war die Cohiba - Siglo VI aus der 2017er Kiste, die ich die letzte Zeit öfters mal übersehen habe. Sehr ausgewogen und cremig, aber auch kräftig. Eine tolle Zigarre.

Dann erinnere ich mich gerne an die Fonseca - Delicias von 2015. Diese Zigarre habe ich im vergangen Jahr recht oft geraucht und sie hat mir in diesem vermurksten Corona-Jahr viele angenehme Stunden bereitet.

Angenehme Stunden hat mir auch die Arturo Fuente - Gran Reserva Flor Fina 8-5-8 bereitet. Eine sehr schöne und leckere Zigarre, von der ich spontan eine Kiste nachgeordert habe.

Nachordern muss ich auch die Vegueros - Mañanitas. Die kleine Pyramide hat sich seit ihrem Erscheinen im Jahre 2014 zunehmend einen festen Platz in meinem Humidor erworben.

No comments:

Post a Comment